Een dagje vrij (donderdaq) - Reisverslag uit Tororo, Oeganda van oegandagroep2022 - WaarBenJij.nu Een dagje vrij (donderdaq) - Reisverslag uit Tororo, Oeganda van oegandagroep2022 - WaarBenJij.nu

Een dagje vrij (donderdaq)

Door: Kim en Bart

22 Juli 2022 | Oeganda, Tororo

We hebben woensdag aardig doorgewerkt om het schilderen van het guesthouse af te krijgen. Er stonden twee dagen gepland hiervoor, zodoende hadden we donderdag een dagje vrij.

We hadden Kevin gevraagd of hij onze gids wilde zijn. Om half acht kwam Kevin aangelopen en de hele groep stond klaar voor de ochtendwandeling. We konden helaas niet achter door de poort bij de moeras, het was te dicht begroeid. We zijn via de buren verder naar achter gelopen, om zo toch richting het moeras te komen. Vergezeld door een groepje kinderen en een hond, hebben we zo´n drie uur door de akkervelden en langs het moeras geslenterd. Er zijn veel vogels gespot (zowel dood als levend) van de mooiste ijsvogels tot de lelijkste reigers.

Na de wandeling hebben we verder genoten van onze vrije dag door veel spelletjes te doen en weer lekker te lunchen met noedels en cup a soup. Rond een uur of 4 zijn we naar de school gelopen om daar weer een middagje te frisbeeën, voetballen en te kletsen.

Doordat we enthousiast avocado’s ingekocht hadden op de heenweg, waren we gedwongen om heerlijke guacemole te eten en zelf chapatti’s te bakken, samen met het koolsaladerecept van Wilma en een tomatensalsa, was dit ons avondeten. Chris werd hier dolblij van, Jack at liever een chapatti met jam en een eiwit shake. Daarna was het tijd om spelletjes te spelen en ons bed op te zoeken.

• 22 Juli 2022 - 20:30

Jos:

Leuk om jullie zo te volgen.
    Groeten en nog veel plezier samen.