Reis naar Lake Mburo - Reisverslag uit Tororo, Oeganda van oegandagroep2022 - WaarBenJij.nu Reis naar Lake Mburo - Reisverslag uit Tororo, Oeganda van oegandagroep2022 - WaarBenJij.nu

Reis naar Lake Mburo

03 Augustus 2022 | Oeganda, Tororo

Maandagmorgen stonden voor zes uur in de morgen klaar voor de reis van ruim negen uur naar Lake Mburo. De reis was zeker niet saai, omdat onderweg zoveel te zien was. De ex Oegandagangers kunnen zich hier een voorstelling van maken. De plaatselijke slager (vlees inclusief vliegen), beter bed (bedden en bankstellen) tot doodkisten, de mensen in Oeganda zijn altijd bezig. Eenmaal aangekomen in het westen (voorbij Kampala( werd de natuur steeds mooier. Bananenplantage, theeplantages en natuurlijk de prachtige vogels die we hier konden zien. Het landschap vertoonde ook meer hoogteverschillen door de bergen en kratermeren met prachtige vergezichten. Uiteindelijk duurde de reis 10 uur en we begonnen direct met een gamedrive in Lake Mburo, omdat het snel donker zou worden. We zagen zebra’s, giraffes, pumba’s, waterbokken, Busch bokken, topi’s, impala’s, Afrikaanse visarend, starling, de hop, diverse ijsvogelsoorten. Tijdens de gamedrive moesten wij doorgeven aan de lodge wat wij wilden eten. We konden kiezen tussen pompoen met rijst of varkensschnitsel met rijst. De keuze was niet zo moeilijk, aangezien nog niet zoveel vlees hadden gegeten. Tijdens de gamedrive begon het te regenen en onweren en we waren blij dat ondanks de gladde wegen bij de lodge aankwamen. Het restaurant was boven, helaas konden we niet van het uitzicht genieten. Het was inmiddels donker geworden. Het eten smaakte goed en iedereen ging snel zijn tent in. Deze stond onder een rieten afdak op een betonnen plaat. De bedden lagen prima en iedereen viel voldaan in slaap.

• 03 Augustus 2022 - 18:35

Willy :

Geweldig zo ook nog met elkaar op safari een paar dagen. Geniet van alles en pas op voor de wilde dieren haha.