Redelijk relax reisdagje - Reisverslag uit Tororo, Oeganda van oegandagroep2022 - WaarBenJij.nu Redelijk relax reisdagje - Reisverslag uit Tororo, Oeganda van oegandagroep2022 - WaarBenJij.nu

Redelijk relax reisdagje

03 Augustus 2022 | Oeganda, Tororo

De wekker ging om 6.25 uur omdat om 7.00 uur de game drive begon. Hierna zouden we ontbijten. Het dak ging omhoog van de tourist van en daarna reden we weer naar de gate van het park.Onderweg werden we begeleidt door 3 hamerkoppen die steeds opvlogen als de auto dichtbij kwam en landen vlak voor de auto. Binnen in het park splitsen we. Eén bus ging een weg in naar rechts en reed langs een wetland, de andere bus ging rechtdoor. De laatste bus zag al vrij snel 2 hyena’s lopen. We volgden deze en kwamen bij de andere bus uit. Deze stond bij een wetland waar we de hyena’s zagen lopen, maar ook Zadel billed Stork. De grootste soort ooievaar met een snavel in de kleuren zwart, rood en geel. Ook 4 kraanvogels. We vervolgden onze weg, waarbij we eerst nog een grote soort gier zagen. Verderop zagen Jan en Mariëtte 2 visarenden in een dode boom zitten en vroegen aan de driver of hij er vlakbij kon komen, dit deed hij en op het moment dat hij de motor uitzetten en rechts naar het wetland keek zag hij de Shoebill (schoenbekvogel) staan. Dit is een bijzonder, grote prehistorische vogel. Zeer zeldzaam, dus de driver was heel blij en wij als volgelaars uiteraard ook!Er zijn veel foto’s geschoten

We zijn nog op zoek gegaan naar de luipaard, deze was ook gesignaleerd, maar helaas, liet zich niet zien.

Een uurtje later dan gepland schoven we aan bij het ontbijt. Er werd voor ons live cooking eieren bereidt, waarbij we toast, vers fruit, koffie/thee, fruitsap ect. konden nuttigen. Direct na het ontbijt de koffers pakken en nog naar de rivier lopen om een blik over het water te werpen. Maar dit werd verstoord door een mannetjes olifant die vlak bij onze huisjes liep. Bij onze auto’s om weg te gaan zagen we dat de drivers het afval vanuit de auto’s in een open vuilnisbak deden en de apen pakten de zak eruit. Nellie zag een aap met haar Ikea zakje ervan doorgaan. Ook slingerde er boven onze hoofden een Colobus aap. Een prachtige zwart-witte aap met een lange staart voorzien van een pluim.

Onderweg naar onze volgende lodge zagen we diverse Olifanten, een grote groep bavianen, buffels en een groep koereigers die overvlogen en we daarna in een wetland zagen staan. Bij een brug zagen we een paartje visarenden zitten.

Ineens zagen stonden er 3 olifanten op de weg. Dit waren bos-olifanten. Er is een duidelijk verschil tussen bos-olifanten en savanne-olifanten. Bos olifanten zijn agressiever, slagtanden hangen naar beneden en ze zijn slanker. Bij Savanne olifanten staan de slagtanden naar boven gericht en ze zijn ook dikker. We passeerde deze 3 bos olifanten met aangepaste snelheid.

Voordat we naar de lodge gingen nog even 2 broodjes jam scoren voor de lunch. Op dit moment verblijven we langs het Kazinga kanaal. Dit loopt tussen het lake van George en het lake van Edward. De lodges worden steeds luxer, we gaan langzaam richting huis.

Bij deze lodge is een zwembad, dus jullie raden het al… na de lunch namen we een verkoelende duik.Nu na een heerlijk buffet lopen we waarschijnlijk met begeleiding naar onze huisjes. We mogen ’s nachts ook niet onze lodge verlaten. Dit omdat er olifanten en nijlpaarden rondlopen. De nijlpaarden komen ’s nachts uit het water om gras te eten en hiervan staat voldoende op dit terrein.

Morgenochtend weer vroeg op. Om 6.30 uur staat er een game drive op het programma.

• 03 Augustus 2022 - 22:01

De Van Schinkeltjes:

Wat GAAF allemaal zeg !!!

• 04 Augustus 2022 - 07:06

Rina:

Erg leuk om zo jullie te kunnen volgen en wat hebben jullie al veel wild gezien.

• 04 Augustus 2022 - 09:04

Carin Pluim:

Wauw, wat leuk; zo veel beesten! Veel plezier nog!

• 04 Augustus 2022 - 14:06

Barrie:

Wat een belevenis.
    Erg leuk om jullie verslagen te lezen.

• 26 Augustus 2022 - 12:42

Patricia Waller Diemont :

wat een ervaring allemaal top