Afscheid - Reisverslag uit Tororo, Oeganda van oegandagroep2022 - WaarBenJij.nu Afscheid - Reisverslag uit Tororo, Oeganda van oegandagroep2022 - WaarBenJij.nu

Afscheid

03 Augustus 2022 | Oeganda, Tororo

Op zondag 31 juli gingen we om 10:15 naar de Liberty church, de kerk van pastor Paul. Het was weer een hele belevenis, met veel zingen door het koor. Natuurlijk moesten wij ons zelf weer voorstellen. Gelukkig duurde de dienst geen 2,5 uur maar 1,5 uur. Na de dienst kwamen heel veel volwassenen en kinderen ons de hand schudden. Wij zagen natuurlijk weer wat oude bekenden zoals Justin, Margret, Jason, Patrick, auntie Jane en anderen. Ze waren dankbaar dat wij er weer waren en heel Kamerik moesten wij de hartelijke groeten doen. Ook waren zij heel blij met de steun van CDHope. Daarna gingen wij op bezoek bij pastor Paul. We kregen geen koffie, maar wij deelden een stroopwafel uit. Paul vertelde een indrukwekkend verhaal over zijn roeping hoe hij in Chawolo was terecht gekomen. Heel bijzonder om dit te mogen horen. Emma en Moses, de jongens die Henk en Nellie al sinds 2011 kennen, maar sinds 2015 niet meer gezien hadden, waren er ook. Moses heeft zelfs twee kinderen. Paul en Perapetwa waren dankbaar voor de presentjes die zij ontvingen en natuurlijk werd er weer een fotoshoot gedaan. Na afloop gingen wij lunchen en de handbagage inpakken voor de safari. Om 15:00 uur werden wij verwacht in het home. De jongeren hadden gevraagd om bingo te spelen en befaamde pizza te eten en dat gebeurde ook. Het pizza bakken of te wel chapati bakken werd gedaan door Brian, Elphas en William en Innocent, Sharlene, Melda en Brenda hielpen Nellie met de saus en snijden en proeven van de salami. Echter de blikes tomatensaus konden niet geopend worden, want er was geen opener. Mariëtte ging de opener halen (Brenda vertelde later dat de blikjes met een mes werden geopend, dus gaven spontaan de blikopener weg). Nadat de pizza’s opgegeten waren hadden wij als toetje pannenkoek met jam toe. Dit leidde tot een wedstijdje pannenkoeken eten tussen Elpas en William, met als winnaar William. Daarna een potje pinkelen (hol en bol werd hol en mountain) en Amerikaanse liften. Als laatste afscheid nemen van elkaar, waarin enkele traantjes vielen.