Woensdag 27 juli Schilderen en bezoek - Reisverslag uit Tororo, Oeganda van oegandagroep2022 - WaarBenJij.nu Woensdag 27 juli Schilderen en bezoek - Reisverslag uit Tororo, Oeganda van oegandagroep2022 - WaarBenJij.nu

Woensdag 27 juli Schilderen en bezoek

28 Juli 2022 | Oeganda, Tororo

Na het ontbijt gingen we met z’n negenen naar het CDHopehome (home). Chris en Bart bleven achter om alvast de voorbereidingen te treffen voor het bakken van patat en daarnaast konden zij het plafond van de veranda afschilderen. De anderen gingen dus de binnenkant van het home en het laatste deel binnenkant laboratoriumlokaal (lab) schilderen. Het lab kon nog niet geschilderd worden vanwege een examen van secondary 4, dus we begonnen aan het home. Deze had inderdaad een schilderbeurt nodig. Er waren twee kleuren gebruikt nl. bruin aan de onderkant van de muren en rond de deuren en de rest de kleur crème. Gelukkig kregen we ook versterking van een aantal kids, zodat we rond 11:30 klaar waren met de kleur crème. Het examen was afgelopen, zodat we het lab konden afschilderen. Jack en Henk bleven nog even om de schilderspullen schoon te maken.

Intussen aten de schoolkinderen hun maaltje posho en bonen op en Jack en Henk aten een hapje mee. Eenmaal weer thuis gekomen in het gasthuis, konden we even relaxen en zijn er wat wasjes gedaan.

Om 16:00 uur hadden we een afspraak met familie Patrick en Lidia. Het is altijd leuk om daar op visite te gaan. De buurtjes zijn er ook altijd en het welkom is erg warm. Deze familie is ook erg dankbaar wat CDHope voor hun gezin doet. Voor Wiljan, Jan, Bas en Romy is dit een mooie ervaring om een kijkje te nemen hoe een gezinnen hier leven. Daarna nog een fotoschoot, waarbij ook de buurkinderen niet vergeten worden. Mariëtte had haar fotocamera meegenomen, waar direct een foto uitkomt. Even wachten en dan zie je het resultaat. De foto’s werden dankbaar in ontvangst genomen. Daarna een bezoekje gebracht onder leiding van de hele familie aan het rijstveld. Het was zeker een mooie wandeling naar het moeras, waar het rijstveld was gelegen. Op de terugweg kon Mariëtte nog een foto maken van een priester, die gezien zijn reactie nog nooit een foto van zichzelf had gezien.

In de avond hebben we lekker genot van de heerlijke patat, gebakken door Chris en Bart, en een overheerlijke ananas.

• 28 Juli 2022 - 21:44

Karin :

Geweldig die polaroid en het effect op de mensen !
    Jullie zijn goed bezig. Zo leuk om mee te kunnen lezen.